ons optreden op Schokland 23 april 2016

23 april Scandinavisch Koor op Schokland 5 voor webfoto Greet Onrust

Na een onderbreking van een jaar vond dit jaar de Scandinavië markt weer plaats. En ook dit keer was het koor weer uitgenodigd om het geheel op te luisteren met Scandinavische muziek. Op zaterdag 23 april hebben we weer een drietal optredens verzorgd onder de bezielende leiding van Arild Rohde. Doordat Arild ook een koor begeleidt in Emmeloord, was het voor hem niet vreemd om met droge voeten op de oude zeebodem van het IJsselmeer te staan. Dat was het wel voor ons Noorse lid Marcus en de broer van Arild, die als bezoeker aanwezig was. Enkele leden van Arilds koor konden nu horen en zien hoe hij liederen uit zijn eigen roots vorm geeft en hoe goed dat gaat.

We zongen bekende en minder bekende Deense, Noorse en Zweedse nummers over het voorjaar en de zomer, romantische en schalkse liederen over de “zaterdagavondliefde” maar ook hoe dat in mineur kan eindigen.

Wij waren blij dat  bij deze kou en harde wind beschutting en warmte vonden in de grote tent. Toen het ook nog stevig ging regenen waren wij daar extra blij mee.

Verder was de sfeer op het voormalig eiland Schokland weer als vanouds. Zo’n 70 stands met allerhande Scandinavische producten: van jam en wafelmeel tot warme dikke truien, al dan niet uit Scandinavië, trokken veel bezoekers. Net als de lezingen, films en nog meer muziek. En er liepen zelfs rendieren rond!

Wij willen een volgende keer weer graag bijdragen aan de Scandinavische sfeer op deze markt.