WELKOM !

Voor repetitiedata en optredens Zie de AGENDA

foto : Haye Drost

Scandinavië: een gebied met heldere winternachten, lieflijke zomers, donkere bossen, grootse fjorden, diepe meren, woeste zeeën, imposante bergen, glooiende velden, het noorderlicht. De mensen houden van hun prachtige natuur, de stilte, hun gewoontes, gebruiken en tradities. Muziek is onlosmakelijk aan die tradities verbonden. Scandinavië heeft dan ook een rijke zangtraditie.

Het Scandinavisch Koor brengt de rijke Scandinavische zangtraditie tot leven en zingt muziek van Deense, Noorse of Zweedse componisten. Het repertoire bestaat hoofdzakelijk uit a capellamuziek voor gemengd koor. Het amateurkoor is divers samengesteld: leeftijden en achtergronden lopen uiteen. Wat de leden bindt is de liefde voor muziek, zingen en Scandinavië.Het Scandinavisch Koor heeft een breed repertoire: klassiek, modern, werelds, volks- en religieuze muziek. Repetities vinden gemiddeld eens in de twee weken plaats in Baarn op de zaterdagochtend. Het koor treedt regelmatig op tijdens eigen concerten of op uitnodiging, altijd met een programma-op-maat.

Wie interesse heeft om mee te zingen of een repetitie wil bijwonen : stuur een email naar penningmeester@scandinavischkoor.nl

Volg ons ook op Facebook